Clasa pregătitoare este ultima etapă din învățământul preșcolar și un pas hotărât spre clasa I, având rolul de a facilita tranziția de la grădiniță la școală și integrarea copiilor la noul mediu educațional.
Iată ce oferă instituția noastră copiilor din clasa pregătitoare:
- cadre didactice calificate, care știu să răspundă nevoilor individuale ale copiilor;
- proces educațional organizat pe baza documentelor de politici educaționale, care asigură dezvoltarea copiilor pe toate cele 4 domenii de dezvoltare: fizic, cognitiv socio-afectiv, limbaj și comunicare;
- mediu educațional stimulativ și dezvoltativ, dotat conform Standardelor minime de dotarea instituției de învățământ;
- strategii didactice bazate pe problematizare și cooperare, care pun copilul în situații de descoperire a mediului înconjurător și a propriului potențial, strategii ce favorizează dezvoltarea personal și socială a copiilor, dezvoltarea gândirii critice și a competențelor de limbaj și comunicare atât orală, cât și scrisă;
- abordarea interdisciplinară a curriculum-ului care abordează dezvoltarea competențelor la copii, pune accent pe calitate și nu pe cantitate, pe proces și nu pe produs. Vorbim de unități tematice, realizate prin proiecte;
Fiecare zi începe cu „Întâlnirea de dimineață”, activitate prin care copiii învață să construiască starea de bine a sa și a celor din jur, ca element-cheie a succesului personal.
- evaluare, realizată fără calificative sau note: utilizăm metode specifice de evaluare care urmăresc evoluția copilului pe domenii de dezvoltare conform Standardelor de învățare și dezvoltare, în scopul sprijinirii dezvoltării copilului;
- copiii/elevii primesc feedback individual, aprecieri, recomandări, recompense (emoticoane, medalii, diplome);
- Raportul de dezvoltare a copilului (completat de către cadrele didactice la sfârșitul anului școlar) va ajuta părinții să cunoască punctele forte ale propriului copil și să înțeleeagă care sunt disciplinele/domeniile de activitate, unde este nevoie de sprijin suplimentar pentru o bună dezvoltare a copilului;
- pe parcursul anului școlar se realizează Portofoliul individual al copilului/ elevului, care va cuprinde toate materialele lucrate de acesta și este o sursă de informare despre evoluția dezvoltării copilului;
- proiecte educaționale realizate în comun cu școala primară/ clasele primare/ elevii din clasele primare, care apropie și mai mult copiii de viitorul mediu educațional – școala;
- activități artistice organizate de specialiști în domeniu, care contribuie la dezvoltarea creativității, plasticității muzical-ritmice a copiilor;
- studierea limbii engleze, bazată pe metodologia specific vârstei, pune baze temeinice în percepția, înțelegerea și exprimarea, la nivel elementar, într-o limbă străină.
- pentru a ține pasul cu evoluția noilor tehnologii, in cadrul Clubului de Robotică pregătim terenul pentru experiențe de invățare mai dinamice și mai eficiente ghidați fiind de pedagogi calificați de excepție.
0 Comentarii