Proiectul educațional eTwinning „2D 2: Dream, Design, Play and Paint” a reunit 23 de învățători din 12 țări într-o aventură educațională deosebită, adresată elevilor din treapta primară. Implementat cu entuziasm de învățătoarea Aliona Rotari din școala noastră, acest proiect a demonstrat eficiența educației transdisciplinare și a abordării holistice prin utilizarea jocurilor ca metodă principală de învățare.
Scopul principal al proiectului „2D 2: Dream, Design, Play and Paint” a fost de a transforma jocul în inima procesului de învățare, pentru a încuraja dezvoltarea armonioasă și plină de bucurie a micilor elevi din clasă. Acest proiect a reușit să aducă zâmbete și rezultate remarcabile, îmbrățișând sensibilitatea și creativitatea copilăriei. Proiectul a promovat o educație transdisciplinară, integrând diverse domenii de studiu într-un mod coerent și captivant pentru elevi. Elevii au explorat istoria banilor, dar nu prin metode tradiționale, ci prin crearea de filmulețe în care banii au luat viață, aducând astfel învățarea la un nivel interactiv și memorabil și au cercetat o colecție de monede din diferite timpuri. Aceștia au desenat pe pietre și au au jucat rolul diferitor personaje din povești, dezvoltându-și astfel creativitatea și abilitățile de comunicare. Prin jocuri de orientare în spațiu și desene geovitralii, copiii au studiat figurile geometrice și orientarea în spațiu într-un mod distractiv și interactiv. Astfel, au învățat concepte matematice esențiale într-un mod practic și atractiv.
Proiectul a inclus și utilizarea unor instrumente digitale moderne, precum WordArt, Kahoot, ChatterPix și Paint. Aceste activități nu doar că au fost captivante, dar au și dezvoltat competențele digitale ale elevilor, pregătindu-i pentru cerințele secolului 21.
Acum, la închierea acestui proiect putem afirma că proiectul „2D 2: Dream, Design, Play and Paint” a fost un exemplu excelent de cum educația transdisciplinară și jocurile pot transforma învățarea într-o experiență captivantă și eficientă. Prin utilizarea jocului ca metodă principală de învățare, proiectul „2D 2: Dream, Design, Play and Paint” nu doar că a făcut educația mai atractivă și captivantă pentru elevi, dar și a contribuit semnificativ la dezvoltarea abilităților esențiale pentru viitorul lor ca adulți. Astfel, elevii sunt pregătiți să devină indivizi creativi, colaborativi și competenți digital, capabili să se adapteze și să prospere în societatea contemporană.
În plus, avem bucuria să anunțăm că acest proiect a fost recunoscut pentru impactul său semnificativ, fiind desemnat cu Certificatul Național de Calitate și Certificatul European de Calitate, o confirmare a valorii sale educaționale și a dedicării tuturor celor implicați.
0 Comentarii