Proiecte Extrașcolare / Viața școlii
Proiectul eTwinning „Dots: Here, There, Dots Everywhere”

Proiectul eTwinning „Dots: Here, There, Dots Everywhere” a fost o inițiativă inspirată, desfășurată în cadrul platformei eTwinning, care a reunit aproximativ 29 de învățători din 11 țări diferite. Scopul său principal a fost de a stimula creativitatea și spiritul de colaborare în rândul elevilor din treapta primară, oferindu-le oportunitatea de a explora și de a înțelege lumea înconjurătoare prin intermediul artei și al tehnologiei. Scopul proiectului a fost să încurajeze creativitatea și colaborarea între elevi, folosind cartea „Dot” ca sursă de inspirație pentru a explora lumea STEM. Prin activități practice, cum ar fi construirea de poduri din bețișoare și bezele, elevii au fost încurajați să gândească creativ și să rezolve probleme, pornind de la un simplu punct.Prin intermediul proiectului, elevii au dezvoltat nu doar abilități STEM și creativitate, ci și abilități sociale și lingvistice, lucrând în echipă cu elevi din alte țări și împărtășind experiențe și cunoștințe.

Colaborare

Proiectul  a fost un exemplu remarcabil de colaborare între cadre didactice și elevi, desfășurat pe mai multe niveluri și cu un accent puternic pe schimbul cultural și creativitate. Partenerii din cadrul acestui proiect au lucrat îndeaproape pentru a asigura succesul fiecărei etape.

Colaborarea dintre cadrele didactice a fost esențială pentru planificarea și implementarea activităților. Comunicarea eficientă a permis o distribuire clară a sarcinilor, fiecare profesor având un rol bine definit. Împreună, au conceput și realizat o carte colaborativă în care punctul, personajul central, a călătorit în diverse țări, oferindu-le elevilor ocazia să descopere culturi noi și să-și dezvolte cunoștințele despre diversitatea globală.

Elevii participanți au colaborat intens atât la nivel local, cât și internațional. La nivel local, aceștia au lucrat în grupuri pentru a realiza diverse sarcini, dezvoltându-și abilitățile de lucru în echipă și de comunicare. În același timp, colaborarea internațională a fost facilitată prin schimbul de cărți poștale personalizate, pe care fiecare elev le-a creat cu grijă. De asemenea, elevii au fost împărțiți în echipe mixte internaționale, realizând activități comune precum colorarea unui punct, fiecare contribuind cu jumătatea sa.

Un aspect inovativ al proiectului a fost posibilitatea elevilor de a se întâlni online. Aceste întâlniri virtuale au oferit un mediu propice pentru schimbul de idei și cunoștințe, permițându-le să învețe despre culturile celorlalți într-un mod interactiv. Elevii au discutat despre tradițiile și obiceiurile din țările lor, creând astfel o punte de legătură între diferite culturi.

Proiectul a demonstrat cum colaborarea și comunicarea eficientă pot depăși barierele geografice, aducând împreună elevi și profesori din diverse colțuri ale lumii. Prin activități creative și interactive, participanții și-au îmbogățit cunoștințele și au dezvoltat o înțelegere mai profundă a diversității culturale globale.

Tehnologii

Proiectul a beneficiat enorm de pe urma utilizării instrumentelor digitale, care au fost esențiale pentru realizarea activităților și facilitarea colaborării internaționale. Aceste instrumente nu numai că au îmbunătățit experiența de învățare, dar au și stimulat creativitatea și interacțiunea între participanți.

  • Quiver-levii au colorat punctele pe fișele Quiver, pe care apoi le-au vizualizat prin aplicație, aducând desenele lor la viață într-un mod interactiv și captivant.
  • StoryJumper-Elevii și profesorii au contribuit la realizarea unei cărți digitale, fiecare adăugând pagini și elemente grafice care ilustrau călătoriile punctului în diverse țări.
  • Padlet-a servit ca un spațiu comun pentru plasarea și partajarea produselor realizate pe parcursul proiectului. Profesorii și elevii au folosit Padlet pentru a încărca imagini, video-uri și alte materiale create în cadrul activităților, facilitând accesul rapid și centralizat la toate resursele proiectului.
  • ChatterPix-a fost folosit pentru prezentarea elevilor. Fiecare elev a creat o scurtă prezentare video, adăugând animații și efecte sonore la imagini.
  • Voila a fost utilizat pentru crearea avatarurilor digitale ale profesorilor.
  • Google Slides și Canva au fost de asemenea esențiale pentru realizarea prezentărilor și materialelor vizuale.

Aceste instrumente digitale au fost folosite de către elevi și învățători, oferindu-le oportunitatea de a învăța și de a se familiariza cu tehnologiile moderne. Profesorii au jucat un rol crucial în învățarea și implementarea acestor instrumente, asigurându-se că elevii sunt ghidați corespunzător și că utilizează eficient resursele disponibile. Aceste tehnologii au permis o colaborare eficientă, au stimulat creativitatea și au făcut învățarea mai atractivă și interactivă.

Integrarea curriculară

Proiectul „Dots: Here, There and Everywhere” a demonstrat o integrare curriculară exemplară, acoperind multiple domenii educaționale și oferind elevilor o experiență de învățare holistică și interdisciplinară.

  • Educația plastică a fost un element central al proiectului. Activitățile de desenat și colorat punctele au permis elevilor să își exprime creativitatea și să dezvolte abilități artistice.
  • Educația digitală și tehnologică-Elevii au învățat să utilizeze aceste aplicații și platforme, dezvoltând competențe digitale esențiale în era modernă.
  • Literatura și comunicarea în limba maternă și străină au fost integrate prin crearea poveștii colaborative și prin schimbul de cărți poștale. Elevii au fost implicați în scrierea și ilustrarea poveștilor, îmbunătățindu-și abilitățile de scriere și citire. Schimbul de cărți poștale și comunicarea online cu colegii din alte țări au oferit oportunități valoroase pentru practicarea limbilor străine, dezvoltându-le competențele lingvistice și culturale.
  • Matematica a fost integrată în diverse moduri subtile. Activitățile de desenat punctele și de colorat au inclus aspecte legate de geometrie, forme și simetrie. Elevii au avut ocazia să aplice concepte matematice într-un context creativ, ceea ce a contribuit la consolidarea înțelegerii acestor concepte.
  • Științele au fost incluse prin explorarea culturilor și tradițiilor diferitelor țări. Această abordare interdisciplinară a permis elevilor să facă conexiuni între cunoștințele științifice și realitatea culturală și geografică.

Proiectul „Dots: Here, There and Everywhere” a fost un exemplu strălucit de integrare curriculară, demonstrând cum diverse discipline pot fi combinate pentru a crea o experiență educațională îmbogățită și relevantă. Prin implicarea elevilor în activități variate și interactive, proiectul a stimulat curiozitatea, creativitatea și colaborarea, pregătindu-i pentru o lume interconectată și diversă.

Documentare

Proiectul „Dots: Here, There and Everywhere” a avut un impact profund asupra elevilor mei și asupra practicii mele didactice, transformând modul în care învățăm și colaborăm. În continuare, voi descrie modul în care am atins obiectivele stabilite, cum am evaluat proiectul și cum am diseminat rezultatele acestuia.

Integrarea curriculară

Am planificat activități interdisciplinare care să acopere arii curriculare diverse, cum ar fi educația plastică, educația digitală și tehnologică, limba maternă și limba străină, muzica, matematica și științele. De exemplu, utilizarea Quiver a permis îmbinarea artei cu tehnologia prin realitatea augmentată, iar StoryJumper a facilitat crearea poveștii colaborative.

Dezvoltarea competențelor digitale

Am organizat sesiuni de instruire pentru elevi privind utilizarea diferitelor instrumente digitale.

Promovarea colaborării internaționale

Am facilitat schimburi de cărți poștale și întâlniri online cu elevi din alte țări, încurajând comunicarea interculturală și respectul pentru diversitate.

Stimularea creativității și gândirii critice: Prin activitățile de desenat, scriere creativă și crearea de prezentări animate, elevii au fost încurajați să își exprime ideile și să rezolve probleme într-un mod inovator.

Pe parcursul proiectului, am monitorizat constant progresul elevilor, oferindu-le feedback constructiv. La finalul proiectului, am realizat o evaluare sumativă bazată pe produsele finale ale elevilor, cum ar fi desenele, poveștile colaborative și prezentările create.

Am organizat o expoziție în cadrul școlii în care au fost prezentate desenele, poveștile colaborative și alte produse realizate de elevi. Părinții și colegii au fost invitați să viziteze expoziția, promovând astfel rezultatele proiectului în comunitatea școlară.

Elevii au dezvoltat competențe esențiale, și-au îmbunătățit abilitățile de colaborare și comunicare și au devenit mai încrezători în utilizarea tehnologiilor digitale.

Abordare pedagogică

În cadrul proiectului „Dots: Here, There and Everywhere”, am stabilit obiective educaționale clare și am folosit diverse abordări pedagogice pentru a atinge aceste obiective. Scopul principal a fost dezvoltarea competențelor digitale, artistice, lingvistice, sociale și interculturale ale elevilor.

Obiective educaționale:

  • Dezvoltarea competențelor digitale prin utilizarea diferitelor instrumente tehnologice.
  • Stimularea creativității și a gândirii critice prin activități artistice și literare.
  • Îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba maternă și în limbi străine.
  • Promovarea colaborării și a lucrului în echipă.
  • Înțelegerea și aprecierea diversității culturale.

În abordarea pedagogică am apelat la lucrul în echipe și anume, am organizat elevii în grupuri mici pentru a încuraja colaborarea și schimbul de idei. Fiecare grup a avut sarcini specifice, cum ar fi desenarea și colorarea punctelor, crearea poveștilor colaborative sau realizarea prezentărilor. Activitățile practice, cum ar fi utilizarea Quiver pentru desenul augmentat și StoryJumper pentru crearea poveștilor, au fost esențiale pentru a face învățarea mai atractivă și relevantă.

Activități ludice: Am integrat jocul în procesul de învățare pentru a face activitățile mai atractive.

Tehnologie interactivă: Realitatea augmentată oferită de Quiver a transformat desenul tradițional într-o experiență interactivă, fascinantă pentru cei mici.

Abordare vizuală și kinestezică: Am folosit metode vizuale și kinestezice pentru a ajuta copiii să înțeleagă și să rețină informațiile. Activitățile de desen, colorat și utilizarea aplicațiilor digitale au permis copiilor să învețe prin acțiune și observare.

Feedback pozitiv și încurajare: Am oferit constant feedback pozitiv și încurajări pentru a stimula încrederea în sine și a motiva elevii să își continue eforturile.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi mai multe

Noutățile școlii

Lansarea revistei „Dimineața cuvintelor”

Lansarea revistei „Dimineața cuvintelor”

Astăzi, 29 aprilie 2024, elevii noștri din clasa I, sub îndrumarea doamnei învățătoare Aliona Rotari, au avut privilegiul de a participa la evenimentul de lansare a revistei „Dimineața Cuvintelor”, organizat la Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă”. Într-un...

citește mai mult
Summit-ul Școlar „Conectați prin Știință”

Summit-ul Școlar „Conectați prin Știință”

Sâmbătă, 27 aprilie, echipa Școlii Primare-Grădiniță „Abeceluș” a participat la deschiderea Summit-ului Școlar Moldo-American „Conectați prin știință”. Este vorba de un eveniment dedicat inovației, educației și colaborării în domeniul științelor și tehnologiei. Gazda...

citește mai mult
Schimbăm lumea prin știință și tehnologie

Schimbăm lumea prin știință și tehnologie

Impactul proiectului eTwinning „STEM for Sustainable Goals” Autor: Iuliana RĂDULESCU, învățătoare grad didactic II, Ambasador Scientix, Școala Primară Grădinița „Abeceluș”, or. Durlești, Republica Moldova În contextual actual al problemelor globale precum: schimbările...

citește mai mult